Tuesday, March 26, 2013

Tentang CGPA lagi...

Assalamualaikum... Salam Subuh..
 
ok,, dah dua bulan mis meninggalkan alam blogging ni... ada masalah sedikit. cuma mis masih membelek belek gmail inbox dan banyak juga pertanyaan tentang mba uitm ni. terutamanya kelayakan cgpa masuk ke uitm mba ni.
 
ok, ramai juga yang bertanya pada mis jika cgpa mereka bawah 3.00 dan mempunyai beberapa tahun pengalaman bekerja dan masih berminat nak masuk mba uitm ni. bila mis tengok balik website uitm ipsis ni : www.ipsis.edu.my , requirementnye macam ni:

MASTER'S PROGRAMME
  • A Bachelor's degree (Hons) from UiTM or any institution of higher learning recognized by the UiTM Senate; or
  • Other qualifications equivalent to a first degree recognized by the UiTM Senate in a relevant field with relevant experience; and
  • Other requirements stipulated by the University.
tak da tulis kan cgpa requirement? hihi menurut pengalaman mis di uitm membuat mba, saya pernah terdengar pengurusan nak yang 3.0 ke atas. ada juga yang komen2 blog saya ni tulis:
 
BOLEH BAWAH 3.0, TAPI PENGALAMAN BEKERJA LEBIH 2 TAHUN.
 
wallahualam. tapi apa yang penting, anda cuba dulu, tak salah kan mencuba. itulah jawapan mis yang selalu digunakan bagi sesiapa yang hantar soalan melalui gmail pada saya.



p/s: dulu pon mis pakai cuba cuba je apply mba, sebab dengar requirement dulu uitm nak ambil yang dah ada pengalaman kerja lebih 2 tahun je. tup tup rezeki datang.. alhamdulillah.. so? trylah!
 

No comments: