Sunday, November 11, 2012

Rentetan Application My Brain 15 My Master! Part 2

Salam Pagi..

Ok, kita sambung perbincangan dari PART 1 hari tu. maaf lambat update!


bila anda dah register di website tu, anda tunggu dalam 1- 2 minggu. dia kan bagi keputusan melalui email, dan jika anda berjaya, anda akan diberikan surat tawaran di dalam website mereka yang perlu anda download dan print.

anda perlu melengkapkan surat tawaran tersebut dan cop2 mana yang patut. dan hendaklah diingatkan, tempoh yang diberi untuk melengkapkan surat tersebut (x silap saya 14 hari) dan setelah lengkap, anda perlulah menghantar surat tersebut menggunakan pos atau hantar sendiri.

dah hantar, anda perlulah selalu menelefon mereka untuk tahu status anda. Ini penting k. tapi bagilah mereka masa dalam seminggu baru telefon k? 

bila dah telefon, cakap semuanya ok, anda tunggu masuk sem baru. pergi ke bendahari universiti anda dan tanyakan adakah yuran anda sudah ditolak daripada biasiswa mybrain ini. biasiswa ini memang tidak akan memberi anda duit atau cek dsb untuk anda berikan kepada bendahari. semua ini anda perlu cek sebelum tarikh tutup pembayaran yuran universiti anda untuk mengelakkan anda di larang memasuki peperiksaan akhir.

pergi bendahari juga, anda perlu membawa surat tawaran yang muka surat pertama itu sahaja untuk memastikan proses berjalan dengan lancar.

p/s: ini untuk mybrain 15 my master k. untuk my brain 15 my phd, saya tidak pernah mengalaminya lagi. :D

5 comments:

Farahin Esa said...

Kalau dah daftar, kita dahulukan duit sendiri. then apply mybrain masa sem 1, dia x cover semula ye duit yg kita dahulukan tu?

Fatin Husna said...

@Somebody ♂ kalau da dahulukan duit kite, kpt akn byr balik duit tu ke dalam akaun kite.

mutiara_hidup said...

Memang kena lengkapkan borang yg di print tu dulu ke kira kena g uni tuk amik signature2 yg di perlukan la baru ley upload?

mutiara_hidup said...

Memang kena lengkapkan borang yg di print tu dulu ke kira kena g uni tuk amik signature2 yg di perlukan la baru ley upload?

Fatin Husna said...

@mutiara_hidup

yes, kene lengkapkan borang, cop baru di scan untuk diupload dalam system