Friday, November 4, 2011

Expectation .. High One..

salam pagi...

so hari ini adalah hari jumaat. lagi dua hari nak raya, terasa x kehangatannye? x. kihkih.. memang kalau nak dibandingkan dengan hari raya aidilfitri, memang x mampu lah nak lawan kan.. di sini mis nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA.. makan tu ingat2lah saye ye.. hihi

ok, hari ni bukan nak cerita pasal hari raya. cuma nak kembangkan pengetahuan tentang pembelajaran di kelas MBA ni. ok, sem ni saye dapat seorang lecturer yang agak "otai" bab-bab isu semasa dunia. x payahla nak cakap sape. kuikui..

dalam kelas dia, ada satu presentation yang agak penting. saya wat pasal "Felda Global Ventures plans to sell palm oil to European Union via Turkey". amacam? best x tajuk? masa yang diambil untuk menyiapkan dia - 3 minggu. huiii memang penat..

disebabkan group saya yang pertama gilirannya, agak tensen lah debarannya kan. bermula dengan perbincangan kumpulan saya yang mempunyai 3 orang ahli, hampir 10 kali perbincangan di rumah rakan, memang banyak research yang dibuat. bermula dengan sejarah Felda itu sendiri, industri minyak kelapa sawit di Malaysia dan juga di EU, konsep2 dan implikasinya, memang sangat serabut nak menyusun slide2 di powerpoint dek terlalu banyak informasi yang dapat.

dan akhirnya tiba pada hari presentation, saya dan grupmate tawakal jelah kan. kami banyak jugak dihentam. kuikui.. tapi alhamdulillah.. ada juga Dr. memuji sedikit sebanyak. :) xlah teruk sangat bagi kumpulan yang pertama kan...

tapi dalam kerja berkumpulan, amatlah penting untuk kita berkerjasama, bunyi macam senang, tapi nak membuatnye? payah... bukan semua orang boleh memberikan kerjasama. alhamdulillah rakan - rakan saya di Master ni semuanye memberi kerjasama yang baik dari sem 1 sehinggalah sem akhir ni.

p/s: post ini adalah gambaran bagi yang nak masuk MBA tu. bagaimana flow assignment yang perlu dibuat nanti. :) thanks for reading.

No comments: