Tuesday, November 8, 2011

Kehangatan Mencari Kerja Kian Terasa~ huuu


salam malam..

dah lama x update blog tengah malam bute. dok wat kije esemen yang belambak, rileks kejap wat blog pulak.

so mis akan menghabiskan zaman skool di MBA ni dalam 23 January 2011. dalam 3 bulan je lagi. terasa agak takut nak menghadapi dunia sebenar mencari pekerjaan. dengan komitmen kereta, rumah, makan dll memang wat saye rase sangat takut.

matlamat kerja saye? x lain x bukan adalah menjadi seorang pensyarah. di mana2 pon xpe, kolej ke, universiti ke, asalkan saya boleh jadi pensyarah. tapi kalau kerja pensyarah tu x dapat dalam masa sekarang, kerja apa2 dalam industri pon x kesah.

so, apa matlamat sebenar saye dalam hidop? mau jadi pensyarah seumur hidup? mungkin ye.. tapi matlamat sebenar saye adalah membuka company dan business sendiri menggunakan modal sendiri. hihi business idaman adalah -- bakery.

hehe.. tapi disebabkan minat yang mendalam terhadap muzik tu, saye pon ada simpan angan2 nak sambung diploma muzik. kihkih ini bila dah kaya la..

so saya sekarang dah mintak kerja di kolej2 di selangor terutamanya, pastu nak mintak tolong mak passkan ke kawan dia untuk mintak pensyarah kat politeknik.

p/s: harap2 Tuhan permudahkanlah saye dapat kije mane2 dulu. dah x nak dah menyusahkan mak saye yang sakit sekarang. :(

No comments: