Saturday, September 10, 2011

Alhamdulillah..

Salam Merdeka Raye!

Saya nak panjatkan kesyukuran kepada Ilahi atas rezeki yang berlimpah ruah dan memperkenankan doa saye. :) ape2 pon dugaan sebagai seorang hamba masih saye trime dengan redha dan hati terbuke.

1. lulus subjek fin.
memang x disangke saye akhirnye lulus subjek fin. banyak dugaan ditempuhi termasuklah mid sem test saye hanye dapat bawah 10 per 100. ditengking, disalahkan.. drop la, tapi akhirnye saye redha dan percaye ada hikmah di sebaliknye. :)

2. rumah sewa
sebelum ni rumah sewa saye bersame abg kandung agak jauh dari uitm. meredah hujan perkara biase. walaupun begitu, saye sentiase suke dengan rumah sewa yg lame dek persekitarannye yang best. tapi sem ini saye dapat rumah yang dekat dengan universiti. rezeki saye dan abg pon bertambah.

3. biasiswa
memang x disangke2, saye akan dapat biasiswa kerajaan walaupun hanye cover untuk yuran sahaja. selepas 2 kali application dan berbagai - bagai biasiswa diapply, ini sahaja lah yang saya dapat. insyaallah, tuhan akan berikan lebih lagi.

3. kerja 2 bulan.
Tuhan memperkenankan doa saye dengan memberi peluang saye bekerja di sebuah kompeni. dikurniakan orang2 yang baik untuk mengajar saye erti kehidupan bekerja walaupun mereka berlainan agama dan bangsa. berkat dari bekerja, dapat pengalaman dan siket duit untuk bayar rumah baru dan handphone. ;p

p/s: janganlah sekali kamu berputus asa, mengeluh dan menyimpan dendam nescaya Allah itu ada dan memperkenankan doa hambanya yang selalu meminta kepada - Nya.


Published with Blogger-droid v1.7.4

No comments: