Thursday, May 19, 2011

Cara - Cara Mudah Menaikkan Follower Anda.

salam~~ :)

haa.. rini mis twit nak citer sket care2 yang boleh dikatakan paling mudah untuk mempromosikan blog, menaikkan trafik, mencari rakan kenalan, tambah follower, dsb iaitu melalui bloglist, segmen dan juga contest.

1. BLOGLIST

untuk bloglist, sape2 pon boleh wat tapi selalunye blog yang mempunyai ramai follower yang boleh wat mende ni. selalunya bloggers akan tengok dulu berapa ramai followers dia terlebih dahulu sebelum menyertai bloglist mereka. bagi mis, mis x kesah pon nak masuk bloglist sape2, tapi kerajinan untuk membuat post tu yang agak suam suam kuku je..

ape ye bloglist ni? bloglist ni adalah inisiatif seseorang blogger untuk mempromosikan bloggers lain in blog list mereka. contoh dalam blog saye, bahagian FAVOURITES, LOVE EM dan TWITS FRIENDS.

contoh bloglist dalam blog ni --

2. SEGMEN

segmen ni sangat senang untuk menarik bloggers menyertainya. blog yang selalu wat segmen ni? of kos la blog BEN kan. hihi saye memang minat menyertai segmen sebab dia lebih mengujakan berbanding bloglist dan contest sebab kebanyakannye adalah tentang diri blogger sendiri. senang kan nak cerita pasal diri sendiri?

segmen ni hendaklah mempunyai tajuk yang menarik supaya bloggers boleh menyertainya. kalau tidak, segmen akan (krik krik) < --- bunyi cengkerik.

contoh segmen dalam blog ni:

3. CONTEST

pertandingan juga agak boleh menarik perhatian bloggers untuk menyertainya. tetapi selalunye kontest yang mempunyai syarat2 pertandingan yang mudah dan hadiah yang best , barulah ramai yang sertai. ape yang saye tengok sekarang kontest kurang ada. saye pon x pasti kenape.

contoh kontest dalam blog ni:

p/s: jom tambah follower!

2 comments:

shafmechy said...

kalau contest yang sy tengah buat skrang ok x? =)

syanabel said...

aku plan nak buat kontest.tapi segan..haha