Monday, December 6, 2010

nak panggil fatin ke mis twit?



salam malam..

ade blogger yang tanye saya, nak panggil mis twit ke fatin? sebenarnye saye x kesah. tapi disebabkan ramai jugak blogger yang mempunyai nama sama ngan saya (fatin), untuk panggilan blogger, saya lebih prefer mis twit / twit. nak tulisnya lagi senang kan..

ok, mesti blogger dok pikir nape "twit"?

panggilan ni saya rasekan lebih senang nak diingat dan lebih fresh. twit tu refer kepada kicauan burung. saya tertarik untuk menggunakan panggilan twit ini kerana setiap pagi saya bangun pagi dan setiap senja saye akan mendengar kicauan burung ini.. best kan? biasalah, duduk di kampung.

twit ni jugak memungkinkan para blogger yang lain menganggap saya aktif twitter. jauh sekali sebenarnya. saya lebih aktif berfacebook dari twitter. walaupun saye akui yang saye sukekan konsep twitter dengan menggunakan icon burung, ia sebenarnye lebih kepada minat saya kepada haiwan-haiwan.

pada mulenye, saya teringin juga nak menggunakan kucing sebagai tema blog, tapi saye rasekan burung lebih sesuai dijadikan tema kerana ia boleh dikaitkan dengan penggunaan warna biru, "burung terbang di awan biru" .. betol? biru adalah warna kegemaran saya selain warna hitam dan putih.

saya juga menggunakan icon burung ini kerana ia menggambarkan kebebasan. saya sukakan kebebasan. :)

tu sajelah explaination saye.. hihi kalu korang senang memanggil saya twit, atau fatin, saya memang tidak kesah! haha

1 comment:

Aien said...

Fatin fatin fatin... :D