Sunday, June 27, 2010

mimpi yang paling mengerikan.

so, malam semalam aku mimpi sesuatu yang cukup mengerikan. hari kiamat. korang pernah mimpi hari pembalasan ni? aku rase da beberape kali ak mimpi hari kebinasaan tu since ak form 4. seingat aku first time ak mimpi, ak melihat dua buah gunung dan ia terbelah ditengah dan mengeluarkan lava sehingga ia di bawah kaki aku but ak berjaya lari thus menginformkan kepada org ramai tetapi org ramai tu xmengendahkan pon.

semalam aku mimpi ak berade di sebuah konsert, penuh dengan org ramai, ak terlihat seorg kawan yg pernah ak kenal dulu, menyanyi dengan berpakaian ala2 britney spears gitu. aku pon berlalu dan pergi ke tepi pantai untuk memikirkan kenape dia berubah. ak mendongak ke atas langit dan melihat langit sungguh cantik, berwarna ungu cerah plus biru mude (time tu malam ye). daripada jauh aku ternampak ade 1 bulatan kecil berwarne jingga. semakin lame ia semakin besar. aku pun mengamatinya.. adakah ia tahi bintang..

setelah beberape ketike, ak pun menyedari ia sudah sebesar bangunan klcc yg tetbe menghentam di lautan nun jauh disane. time tu ak nmpk ombak seperti tsunami berade di depan dan terdgr org2 berteriak "kiamat!" dan diselangi "allahuakbar". ak pun dihempas oleh ombak itu dan ak pun berade didalam air laut. time tu ak hny fikir ttg amaln2 yg ak telah lakukan di dunia sambil memejam mate. aku hanye menunggu untuk sakaratulmaut tibe dan rase menyesal yang amat sgt kerana tidak menggunakan betol2 peluang mase yg ad. time tu mmg lgsg tidak memikirkan ttg famili.. hny memikirkan aku dan aku.. ak memejam mate seketike kerana takut untuk merasai sakaratulmaut. ak menahan nafas dan cube untuk membuka mata.

dan bile aku membuka mata.. aku nampak bantal, tilam dan bilik. dan tepat pukul 4 pagi. alhamdulillah.. masih ade peluang.. ak tidak boleh tidur malam itu n aku pun beralihlah ke bilik kakak ku. ape yg ak nak cakap kat sini, ini adalah mimpi yg ak stil igt wlpn da beberape ari. ak rs mcm fobia tgk bulan. sbb bulan skrg ni len sgt warnenye.. warne jingga same dalam mimpi...

No comments: